Sunday, October 16, 2011

saya tahu ..

saya tahu saya tak kuat. kerap kali jatuh dan bangun semula. saya tahu saya terlalu mudah percayakan orang. saya terlalu mudah kesiankan orang.saya terlalu anggap semua orang baik. saya kecewa, saya jatuh kembali. tapi saya bangkit semula. setiap kali sapaan hidayah dari Dia, saya insaf; tapi saya semakin risau, insaf saya kadang2 hanya sebentar. saya rindu sangat zaman muda belia dulu. saya lebih kuat walau saya kurang matang. usia meningkat tp saya tak tahu kenapa kadang2 semangat luntur. semakin bertambah usia, saya harap saya semakin dekat padaNya. tapi saya jatuh lagi,dan bangun semula. kadang2 terrfikir kenapa mudah sangat terpengaruh dengan dunia. Ya Allah, bantu lah saya mencari redhaMu. kadang2 saya lelah. saya mahukan kekuatan sehebat cinta orang2 soleh terhadapMu....

# bagaimana kamu mengatakan kamu sudah beriman, sedangkan kamu belum diuji T_T

0 comments:

Post a Comment